۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

روز دوشنبه سی ام دی ماه ۹۸ نشستی با عنوان " به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و تاثیرات آن در جهان و منطقه متشنج خاورمیانه " با حضور ده ها تن از فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه ای در آتن پایتخت یونان برگزار گردید .

روز دوشنبه سی ام دی ماه ۹۸ نشستی با عنوان " به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و تاثیرات آن در جهان و منطقه متشنج خاورمیانه " با حضور ده ها تن از فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه ای در آتن پایتخت یونان برگزار گردید .

بعد از اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی که منجر به قتل و شهادت مظلومانه سردار پر افتخارحاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران و ابومهدی معاون فرماندهی نیروی مردمی حشد  شعبی  گردید خشم و تنفر روشنفکران و منتقدان یونانی نسبت به رژیم آمریکا چند برابر شد و در این نشست که در سالن انجمن خبرنگاران یونان در مرکز شهر آتن و با حضور برخی از چهره های سیاسی ، دانشگاهی و روزنامه نگاران یونانی برگزار گردید سخنرانان  ابعاد جنایات آمریکا را با ارایه مقالات و سخنرانی مورد بحث و تبادل قراردادند .

 پروفسور ونگلیس پسیاس، اریکوس فنالیس، یانیس راخیتویس و لامبرینی توما  از شخصیت مبارزاتی سردار سلیمانی در مقابل گروه های تروریستی و بخصوص گروه تروریستی داعش و حمایت های وی از کردان و مردم  تحت ستم در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن تمجید و بر نقش برجسته او در مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری داعش تاکید نمودند .

خانم لمبرینی توما خبرنگاری یونانی که به تازگی به ایران سفر کرده است، طی سخنانی گفت: سردار سلیمانی برای مردم ایران یک قهرمان بوده و هست و برای مردم ستمدیده  کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن یک منجی و نجات دهنده بوده و می باشد. ملت ایران وی را بشدت دوست داشتند و برای آنان اخلاق و منشش، شجاعت، توانایی هایش و رقتارش بی نظیر قلمداد می گردید و وی را سمبل مبارزه برای آزادی می دانند و برای وی احترام خاصی قائل هستند.

این خبرنگار فعال یونانی که به تازگی به ایران سفر نموده است  در ادامه سخنان خود تصریح کرد:

"ملت ایران تحت فشار شدید تحریم های آمریکا قرار دارند و به ایستادگی خود در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا افتخار می کنند و حاضر نیستند که تحت هیچ شرایطی سر تسلیم در مقابل امریکا و غرب فرود آورند".

وی افزود: ایرانیان برای یونانیان و دیگر ملت های جهان که در راستای استقلال، ارزش والای انسانی و استقلال خود مبارزه می کنند، احترام خاصی قائل هستند.

سخنرانان همچنین بر اینکه اقدامات آمریکا باعث گردیده تا تنش های منطقه متشنج خاورمیانه شدید شود و بالاخر باعث بیداری ملت ها در منطقه خواهد شد و آمریکا متحمل شکست سخت و جبران ناپذیری خواهد شد که این امر با به شهادت رساندن سردار سلیمانی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

یانیس روخیوتیس در این نشست نیر تاکید کرد: هدف آمریکا از به شهادت رساندن سردار سلیمانی ، تسلط بر منطقه می باشد و دراین راستا تلاش می کند که ایران را ضعیف نماید تا از جبهه مقاومت دست بکشد و زمینه برای از بین بردن نیروهای مقاومت که خواسته آمریکا- اسرائیل است را فراهم نماید و سپس با خود ایران وارد کارزار گردد تا بتواند به اهداف خود یعنی مستعمره کردن ملت ها و کشورهای منطقه دست یابد .

 ونگلیس پسیاس استاد دانشگاه پانتؤن نیز طی سخنانی با اشاره به ترور شهید سردار سلیمانی توسط نیروهای نظامی امریکا و محکومیت این اقدام تروریستی نیز گفت:

پس ازترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکا، ایران هوشمندانه عمل کرد و به جای بیان اینکه درصدد جنگ باشد ، مساله انتقام را مطرح کرد و بطور نظامی در این راستا اقدام کرد و ضربه جدی و محکمی به نیرو های آمریکایی زد که هدف آن شکستن حلقه ای است که آمریکا و اسرائیل و کشورهای وابسته عربی در منطقه، درصدد تنیدن آن بدور ایران می باشند، این ضربه و انتقام با اقدامات دقیق نظامی تاثیر زیادی بر نیروهای آمریکا و هشداری شدید به او و همپیمانانش بود .

تشدید تنش در منطقه:

سخنرانان در مجموع با اشاره به علت های تنش افزایی در منطقه با تلاش ضربه زدن به ایران بعداز ترور سردار سلیمانی و مرور دلایلی که دولت ترامپ در صدد آن در منطقه می باشد را تشریح کردند.

سخنرانان با تاکید بر اینکه امریکا و اسرائیل و تعدادی از کشورهای وابسته عربی طرح هایی برای اجرای توطئه های خود دارند و درصدد اجرای این توطئه در زمان نامشخص و بصورت لحظه ای بر علیه ایران در سر می پرورانند تصریح کردند و گفتند :

 این ها درصدد هستند که مادر مقاومت  یعنی ایران را در منطقه تضعیف کنند و در پی آن به نیروهای مقاومت که تنها نیروهایی هستند که بر علیه تسلط نامشروع آمریکا و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی اسرائیل مبارزه می کنند را از بین ببرند.

دکترپسایس در سخنرانی خود تاکید کرد: با وجود نیروهای مقاومت که مورد حمایت ایران هستند، این فرصت را از آمریکا خواهند گرفت و در بلند مدت حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه با مبارزات ایران و نیروهای مقاومت کم و از بین خواهد رفت و از دهه اخیر این آثار بخوبی مشاهده می شود و این چیزی است که باعث هراس آمریکا و اسرائیل از توانمندی ایران و نیروهای مقاومت گردیده است و امروز شاهد عقب نشینی آمریکا در منطقه هستم و تعدادی از کشورها که خط مقدم مبارزه را برگزیدند، از نفوذ آمریکا تا حدود زیادی خارج شده اند و آینده منطقه در حال تغییر می باشد.

ایرکوس فنالیس خبرنگار و تحلیلگر مسایل سیاسی نیز طی سخنانی با موافقت با دیدگاه های پروفسور پسیاس تاکید کرد:

 امریکا شاهد کاهش نفوذ خود در منطقه است و دیگر قادر به ادامه سیاست های توسعه طلبانه خود نیست و در حال حاضر در واقع فقط رژیم اسرائیل را در کنار خود بطور مطمن دارد و دیگر کشورهای همپیمانش با مشاهده قدرت ایران و عدم توانایی آمریکا برای حفاظت از آنان در مقابل نیروهای مقاومت نا امید شده اند و این کشور را تا حدود زیادی رها کرده و درصدد یافتن راه حل دیگر که جز تن دادن به خواسته های نیروهای مقاومت نمی باشد، را مورد نظر قرار داده و تلاش می کنند که از طریق گفتگو خود را از مشکلاتی که حضور نظامی امریکا در منطقه برای آنانن ایجاد کرده و خواهد کرد، جدا کنند.

این خبرنگار در ادامه افزود که آمریکا نیز درصدد بهره گیری از سیاست های اردوغان در راستای افزایش عمر حضور خود در منطقه می باشد و به همین دلیل حالت تهاجمی این کشور را نادیده می گیرد و تلاش می کند که روابط خود با این کشور را در حد ممکن حفظ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا علاوه بر ترکیه درصدد استفاده از ناتو هست   ولی ناتو با دیدن قدرت ایران از یکسو و از طرف دیگر با اختلافات موجود در میان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) ، این نیرو دیگر مانند سابق  توان هماهنگی ندارد و به نظر می رسد که روسیه باید از این فرصت استفاده کند و نقش ایجاد صلح در منطقه را به عهده بگیرد تا زودتر از حضور و نفوذ امریکا در منطقه خاورمیانه کاسته شود و متوقف گردد.

در مورد مواضع یونان در این شرایط :

در این نشست همه سخنرانان ، مخالفت خود را با سیاست های امریکا اعلام و بر ضرورت  دوری نمودن یونان از سیاست های امریکا در منطقه و جهان تاکید کردند و گفتند :

 ما سیاست همراهی حزب چپگرای سیریزا را که تا شش ماه پیش قدرت را در این کشور بدست داشت و هم اکنون سیاست همراهی با دولت راستگرای دمکراسی نوین یونان را در پیش گرفته به شدت محکوم کردند و گفتند این سیاست دولت جدید یونان نشان از همراهی کشورمان( یونان) با سیاست های آمریکا دارد  و رهبران دو حزب مذکور حتی بصورت شفاهی هم ترور سردار سلیمانی و عمل تروریستی امریکا را  محکوم نکردند. سخنرانان همچنین با محکومیت همراهی یونان با آمریکا و مبدل کردن کشورمان به عنوان یکی از مناطقی که آمریکا برای حمله های خود مورد استفاده قرار می دهد و کشورمان را در مخاطره قرار داده مورد سرزنش قرار دادند وتاکید نمودند :

 ما پیشنهاد می کنیم که دولت یونان سیاست مستقلی را پیشه کند و دست از همراهی با سیاستهای توسعه طلبه ناتو و آمریکا بردارد .

سخنرانان نیز تاکید کردند: همراهی با سیاست های آمریکا سیاستی اشتباه است که به بن بست رسیده و آینده روابط یونان با کشورهای منطقه را در مخاطره قرار خواهد داد و به همین دلیل از دولت یونان می خواهیم که سیاست همراهی با امریکا را رها کرده و  سیاست مستقلی که تضمین کننده آینده کشورمان می باشد را پیشه کند و از اردوگاه به بن بست رسید آمریکا و ناتو خارج شود.

کد خبر 763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =